Nissan ima ozbiljnih problema i nije ni blizu da ih riješi, a svakako ne u najkraćem mogućem roku. Japanska marka je praktično završila svoje (ne)spajanje s drugim velikim japanskim proizvođačem, Hondom, ali "labavi krajevi" sporazuma učinili su da sve nestane poput dima.
Takve okolnosti Nissan stavljaju u sve složeniju situaciju u kojima dolazi do prve posljedice, koja se odnosi na njihov najprodavaniji model. Model Qashqai koji je temeljito ažuriran sredinom prošle godine i koji je daleko najprodavaniji model marke, sada nailazi na neopravdane poteze menadžementa.
Qashqai je uspješan model od svog lansiranja, u svim generacijama. Od njegovog komercijalnog uspjeha zavisi poslovanje Nissana, koji ga sada u novonastaloj krizi žrtvuje. Nissan je u prošlosti slijedio proizvodnu strategiju koja se jako razlikuje od konkurenata, jer su uvijek imali unaprijed proizvedenih nekoliko hiljada jedinica s različitim konfiguracijama kako bi zadovoljili kupce brzom isporukom.
Ali ono što se na prvi pogled čini kao majstorska taktika zapravo je problem kada prodaja opada i stagnira. Nissan je odlučio smanjiti troškove, a jedna od prvih mjera koje je poduzeo je smanjenje proizvodnje Qashqaija s dvije smjene na samo jednu. Ponuda je smanjena, popusti nestaju, jer više nema zaliha, a kupci će sada morati da plate punu cijenu Qashqaija.
Nissan zna da ova mjera neće biti popularna, naprotiv, i da će se negativno odraziti i na udio prodaje na evropskom tržištu, ali će značajno smanjiti gubitke. Pogotovo sada kada je brend veoma blizu suočavanja sa jednim od najvažnijih izazova posljednjih godina: lansiranjem treće generacije Nissan Leafa, za koji se nada da će biti veliki uspjeh, iako dolazi u veoma nepovoljnom trenutku za električna vozila.