Nakon što je 2010. godine Volvo prodat kineskom holdingu Geely, švedskoj kompaniji se pridružio Håkan Samuelsson, iskusni menadžer koji je ranije radio za Saab-Scaniju i MAN. Već dvije godine kasnije (2012), Samuelsson je postao izvršni direktor Volvo Carsa i na toj funkciji ostao čitavu deceniju, prije nego ga je 2022. zamijenio Jim Rowan.
U tom periodu je Håkan Samuelsson stekao reputaciju briljantnog menadžera, jer su pod njegovim vodstvom prodaja i profitabilnost kompanije porasli nekoliko puta.
Istina, bilo je i nekih loših poteza, poput utopijskog projekta samovozećeg taksija u kooperaciji s Uberom. Šefovi su mu zamjerali i brzinu ukidanja modela s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem - Volvo je do 2030. želio potpuno preći na električne automobile. U svjetlu usporavanja ovog procesa u EU, sada se pokazuje da je Volvo išao prebrzo. Imenovanje nasljednika Jima Rowana vezano je za Samuelssonov odlazak u mirovinu, ali i potrebu da Volvo riješiti probleme u razvoju softvera.
Rowan se, kao iskusni IT stručnjak, savršeno nosio s ovim zadatkom, dok je u isto vrijeme raslo poslovanje Volvo Carsa. Godine 2024. je globalna prodaja iznosila 763.389 automobila (+8%), uključujući 175.194 čisto električnih vozila (+54%). Netto dobit švedske kompanije u 2024. godini porasla je za 13%, na 15,9 milijardi švedskih kruna (2,86 milijardi maraka). Sve se to dešavalo uprkos činjenici da Volvo, poput drugi zapadnih kompanija, u Kini gubi tlo pod nogama (prodaja je pala za 8%, na 156.370 vozila).
Sada je press služba Volvo Carsa objavila neočekivanu informaciju: 74-godišnji Håkan Samuelsson je od 1. aprila ponovo imenovan za generalnog direktora! Najjednostavnije objašnjenje smjene na vrhu bio bi svojevoljni prelazak Rowana u drugu kompaniju, no ono što se zna je da će Håkan Samuelsson biti privremeni lider s mandatom od tačno dvije godine. U aprilu 2027. će švedska kompanija imati novog generalnog direktora.
Na imenovanju Samuelssona insistirao je Li Shifu, predsjednik odbora direktora Volvo Cars, osnivač i izvršni direktor cijelog Geely holdinga. Očigledno je da Shifu ima veliko povjerenje u Samuelssona, ako ga je nagovorio da prekine mirovinu kako bi preuzeo Volvo Cars i implementirao sve tekuće projekte te odgovorio na brojne izazove.
U naredne dvije godine Volvo bi trebao završiti razvoj modularne SPA3 platforme i na njoj lansirati električni crossover srednje veličine EX60, a zatim i druge nove proizvode na istoj bazi. Samuelsson također mora do kraja godine pokrenuti proizvodnju crossovera EX30 u fabrici u Ghentu u Belgiji, kako bi zaobišao povećane carine EU na električna vozila kineske proizvodnje (vrlo traženi EX30 se trenutno proizvodi samo u Kini).
Još važnije: Samuelsson i upravni odbor morat će izabrati strategiju poslovanja u Sjedinjenim Državama u svjetlu carina na uvozne automobile koje je najavio Donald Tramp. Volvo trenutno ima samo jednu američku tvornicu u Ridgevilleu u Južnoj Karolini, kapaciteta 150.000 automobila, koju dijeli s Polestarom. Tamo se izrađuje električni Volvo EX90, ali je očigledno da će trebati organizovati i proizvodnju modela s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem.